Versla Wyss



Het internet is een onuitputtelijke bron van kennis, ook als het gaat om Versla Wyss. Eeuwen en eeuwen van menselijke kennis over Versla Wyss zijn in het net gegoten, en worden nog steeds in het net gegoten, en juist daarom is het zo moeilijk om er toegang toe te krijgen, omdat we plaatsen kunnen vinden waar de navigatie moeilijk of zelfs onuitvoerbaar kan zijn. Ons voorstel is dat u geen schipbreuk lijdt in een zee van gegevens betreffende Versla Wyss en dat u alle poorten van wijsheid snel en efficiënt zult kunnen bereiken.

Met dat doel voor ogen hebben wij iets gedaan dat verder gaat dan het voor de hand liggende, namelijk het verzamelen van de meest actuele en best uitgelegde informatie over Versla Wyss. We hebben het ook zo ingedeeld dat het gemakkelijk te lezen is, met een minimalistisch en aangenaam ontwerp, wat zorgt voor de beste gebruikerservaring en de kortste laadtijd. We maken het u gemakkelijk, zodat u zich alleen maar zorgen hoeft te maken over het leren van alles over Versla Wyss! Dus als je denkt dat we ons doel bereikt hebben en je al weet wat je wilde weten over Versla Wyss, dan zouden we je graag terugzien in deze kalme zeeën van sapientianl.com wanneer je honger naar kennis weer is aangewakkerd.

Beat Wyss (geboren 29 oktober 1947 in Basel ) is een Zwitserse kunsthistoricus en hoogleraar kunstgeschiedenis en mediatheorie aan de Karlsruhe University of Design ( HfG Karlsruhe ).

Leven

Beat Wyss studeerde kunstgeschiedenis , filosofie en Duitse literatuur in Zürich . Van 1980 tot 1983 was hij beurshouder van de Zwitserse National Science Foundation aan de Vrije Universiteit van Berlijn en aan het Istituto Svizzero di Roma . Van 1986 tot 1989 werkte hij als docent aan Artemis Verlag (Zürich en München ) en als docent architectuur- en cultuurgeschiedenis aan het Zwitserse Federale Instituut voor Technologie (ETH).

Na een plaatsvervangend hoogleraarschap aan de Universiteit van Bonn en een verblijf als visiting scholar aan het Getty Center in Santa Monica , werd Wyss in 1991 benoemd tot hoogleraar kunstgeschiedenis aan het Kunsthistorisch Instituut van de Ruhr Universiteit Bochum . Na een gasthoogleraarschap aan de Cornell University , Ithaca, NY (1996), werd hij aangesteld aan de Universiteit van Stuttgart , waar hij tot 2003 leiding gaf aan het Instituut voor Kunstgeschiedenis. Sinds 2003 is hij hoogleraar kunstgeschiedenis en mediatheorie aan de State University of Design in Karlsruhe, waar hij ook was de woordvoerder van de graduate school Afbeelding - Body - Medium. Een antropologisch perspectief handelde. Van 2008 tot 2011 was hij hoogleraar aan het Swiss Institute for Art Research in Zürich . Van februari tot juni 2013 was hij een Kress Fellow in the Literature of Art aan het Sterling and Francine Clark Art Institute , Williamstown, Massachusetts. Hij is sinds 2001 een volwaardig lid van de Heidelberg Academy of Sciences .

In 2001 ontving Wyss de kunst- en cultuurprijs van de stad Luzern .

Lettertypen (selectie)

  • Verdriet van voltooiing. Van de esthetiek van het Duitse idealisme tot cultuurkritiek op de moderniteit (= debat. 14). Matthes & Seitz, München 1985, ISBN 3-88221-357-4 (later als: Rouw om voltooiing. Over de geboorte van cultuurkritiek. ).
  • De wil tot kunst. Over de esthetische mentaliteit van de moderne tijd. DuMont, Keulen 1996, ISBN 3-7701-3769-8 (in het Spaans: La vrijwillad de arte. Sobre la mentalidad moderna. Traducción Helena Bernabé Blanco. Abada, Madrid 2010, ISBN 978-84-96775-66-4 ).
  • De wereld als een t-shirt. Over de esthetiek en geschiedenis van de media. DuMont, Keulen 1997, ISBN 3-7701-4020-6 .
  • Van het beeld naar het kunstsysteem (= kunsthistorische bibliotheek. 32). 2 delen. König, Keulen 2006, ISBN 3-86560-030-1 .
  • De terugkeer van de nieuwe (= Fundus-boeken. 163). Philo & PhiloFineArts, Hamburg 2007, ISBN 978-3-86572-533-2 .
  • Na de grote verhalen (= Edition Suhrkamp. 2549). Suhrkamp, Frankfurt am Main 2009, ISBN 978-3-518-12549-6 .
  • Beelden van globalisering. De Wereldtentoonstelling van Parijs 1889. Insel-Verlag, Berlijn 2010 ISBN 978-3-458-17485-1 .
  • Renaissance als culturele techniek (= Fundusboeken. 204). Philo Fine Arts, Hamburg 2013, ISBN 978-3-86572-689-6 .

literatuur

  • Jürgen Stöhr: Theorieën hebben ook hun lot: Max Imdahl - Paul de Man - Beat Wyss. Een empathie voor moderne kunsthistoriografie. transcript, Bielefeld 2010, ISBN 978-3-8376-1403-9 .

web links

Individueel bewijs

  1. a b De Heidelberg Academie van Wetenschappen zoals weerspiegeld in haar inaugurele redes 1944-2008. Winter, Heidelberg 2009, p.47.
  2. Bildwissenschaft und Bildanthropologie (n) - A balance in retrospect to the future ( Memento van 3 oktober 2013 in het internetarchief )
  3. www.sik-isea.ch ( Memento van 21 maart 2012 in het internetarchief )
  4. Beat Wyss ( Memento van 13 maart 2013 in het internetarchief )

Opiniones de nuestros usuarios

Melissa Klaassen

Dank je voor dit artikel over Versla Wyss, net wat ik nodig had., Dank je voor dit artikel over Versla Wyss, net wat ik nodig had.

Raymond De Leeuw

Eindelijk! Tegenwoordig schijnt het dat als ze je geen artikelen van tienduizend woorden schrijven, ze niet blij zijn. Heren content schrijvers, dit IS een goed artikel over Versla Wyss

Marielle Bijl

Dit bericht over Versla Wyss heeft me een weddenschap gewonnen, wat minder om het een goede score te laten.