Versla matching



Het internet is een onuitputtelijke bron van kennis, ook als het gaat om Versla matching. Eeuwen en eeuwen van menselijke kennis over Versla matching zijn in het net gegoten, en worden nog steeds in het net gegoten, en juist daarom is het zo moeilijk om er toegang toe te krijgen, omdat we plaatsen kunnen vinden waar de navigatie moeilijk of zelfs onuitvoerbaar kan zijn. Ons voorstel is dat u geen schipbreuk lijdt in een zee van gegevens betreffende Versla matching en dat u alle poorten van wijsheid snel en efficiënt zult kunnen bereiken.

Met dat doel voor ogen hebben wij iets gedaan dat verder gaat dan het voor de hand liggende, namelijk het verzamelen van de meest actuele en best uitgelegde informatie over Versla matching. We hebben het ook zo ingedeeld dat het gemakkelijk te lezen is, met een minimalistisch en aangenaam ontwerp, wat zorgt voor de beste gebruikerservaring en de kortste laadtijd. We maken het u gemakkelijk, zodat u zich alleen maar zorgen hoeft te maken over het leren van alles over Versla matching! Dus als je denkt dat we ons doel bereikt hebben en je al weet wat je wilde weten over Versla matching, dan zouden we je graag terugzien in deze kalme zeeën van sapientianl.com wanneer je honger naar kennis weer is aangewakkerd.

Als beatmatching (ook wel beatmixing ) verwijst naar de exact getimede synchronisatie van de snelheid van twee platen door een DJ . Het drumritme (beat) van beide platen wordt zo met elkaar gemixt dat de overgang tussen de twee muziekstukken (tracks) continu is en vaak onopgemerkt blijft.

Beat-matching is een van de basistechnieken die een DJ moet beheersen. Dit geldt met name voor dj's die de disco orientierteren drijven muziekstijlen zoals techno , house of jungle ophangen, terwijl in de hiphop- gerelateerde genres meer nadruk op scratching en beat-jongleren wordt gelegd.

technologie

De technologie vereist twee platenspelers (draaitafels), waarvan de afspeelsnelheid kan worden ingesteld , d.w.z. kan worden gewijzigd met een schuifregelaar. Hun signalen moeten via een crossfader (of een linefader) vervagen en je hebt een koptelefoon nodig waarop je beide draaitafels onafhankelijk van de crossfader kunt horen. De draaitafels moeten daarom van hetzelfde type zijn, zodat hun eigenschappen zoals wow en flutter en motorvermogen zo goed mogelijk op elkaar lijken (zo niet bijna identiek), anders kan beatmatching een onmogelijke zaak worden.

Moderne software is in staat om meerdere stukken op de computer samen te voegen (mixen), waardoor een draaitafel niet meer nodig is. De programma's analyseren het BPM- nummer en passen dit indien nodig aan. Dit type computerondersteunde beat-matching wordt steeds populairder bij klassieke vinyl-dj's dankzij professionele hybride oplossingen zoals Final Scratch of Rane Serato Scratch Live . De gemakkelijkere en snellere aanpassing van de tracks met grafische feedback in de vorm van BPM- en golfvormweergaven geeft de DJ meer tijd voor andere creatieve acties.

Procedure

De uitgangssituatie is als volgt: De plaat op draaitafel nr. 1 draait, terwijl een andere nieuwe plaat op de ongebruikte draaitafel nr. 2 staat. Op deze nieuwe plaat ga je eerst op zoek naar een punt in je koptelefoon waar je duidelijk het begin van een maat kunt horen of, nog beter, een schema met meerdere maten. Nu wacht u tot het begin van dezelfde maat of hetzelfde schema op de huidige schijf begint. Oriënteer je het beste op een regelmatig voorkomend geluid, bijvoorbeeld de kickdrum of een hi-hat . Op dit moment laat je de nieuwe plaat opstarten en let je ook hier op een regelmatig geluid. Men vergelijkt nu het tijdelijke optreden van de respectieve onderscheidende ruis op beide platen en bepaalt of het geluid van de plaat op draaitafel 2 eerder of later is. Als de nieuwe plaat eerder is, is hij te snel, dat wil zeggen, u verlaagt de afspeelsnelheid op de draaitafel, dus zet hem lager. Draai het vervolgens terug naar het startpunt en probeer het opnieuw. Als de nieuwe plaat later is, is deze te traag; je versnelt het een beetje voordat je het terugdraait naar het beginpunt door het omhoog te zetten. Na een paar herhalingen zou je in staat moeten zijn om beide platen iets langer parallel in een koptelefoon te kijken totdat een van de twee weer te snel of te langzaam is.

Nu, in plaats van elke keer opnieuw te beginnen, kunt u de nieuwe plaat afremmen of versnellen met uw vinger op het label of op de rand van de draaitafel, voordat u de toonhoogte van de draaitafel aanpast. Pro's daarentegen beheersen meestal wat bekend staat als pitchbending : de pitchregelaar wordt kort naar een extreme positie gebracht om de plaat weer in het ritme te brengen, en keert dan onmiddellijk terug naar de beginpositie. Dit vereist veel ervaring, want na het proces moet de controller op precies dezelfde plek staan als voorheen.

Ten slotte zoek je een startpunt op de nieuwe plaat en start je deze synchroon met het startpunt van de huidige plaat, en idealiter kun je nu beide platen eerst langzaam met de crossfader afspelen, om dan volledig over te schakelen naar de nieuwe plaat. Deze overgang blijft op zijn best onopgemerkt door het publiek. Je kunt ook de timbre adjusters (EQ's) gebruiken, die idealiter uitgerust moeten zijn met een "kill-functie" (kill = een volledige uitdoving van de respectievelijke frequentie, d.w.z. verzwakking van minimaal 32 dB), zodat de overgangen toch optreden zien er gladder en schoner uit.

web links

Individueel bewijs

  1. Beat-matching . Ontvangen 16 februari 2015.

Opiniones de nuestros usuarios

Liesbeth Joosten

Correct. Het geeft de nodige informatie over Versla matching., Juist

Patricia De Wilde

De verstrekte informatie over Versla matching is waarheidsgetrouw en zeer nuttig. Goed