Conditie



Het internet is een onuitputtelijke bron van kennis, ook als het gaat om Conditie. Eeuwen en eeuwen van menselijke kennis over Conditie zijn in het net gegoten, en worden nog steeds in het net gegoten, en juist daarom is het zo moeilijk om er toegang toe te krijgen, omdat we plaatsen kunnen vinden waar de navigatie moeilijk of zelfs onuitvoerbaar kan zijn. Ons voorstel is dat u geen schipbreuk lijdt in een zee van gegevens betreffende Conditie en dat u alle poorten van wijsheid snel en efficiënt zult kunnen bereiken.

Met dat doel voor ogen hebben wij iets gedaan dat verder gaat dan het voor de hand liggende, namelijk het verzamelen van de meest actuele en best uitgelegde informatie over Conditie. We hebben het ook zo ingedeeld dat het gemakkelijk te lezen is, met een minimalistisch en aangenaam ontwerp, wat zorgt voor de beste gebruikerservaring en de kortste laadtijd. We maken het u gemakkelijk, zodat u zich alleen maar zorgen hoeft te maken over het leren van alles over Conditie! Dus als je denkt dat we ons doel bereikt hebben en je al weet wat je wilde weten over Conditie, dan zouden we je graag terugzien in deze kalme zeeën van sapientianl.com wanneer je honger naar kennis weer is aangewakkerd.

Film
Originele titel Conditie - geen bijlage!
Land van productie Duitsland
originele taal Duitse
Jaar van uitgave 1914
lengte ongeveer 42 minuten
hengel
Regisseur Stellan Rye
script Luise Heilborn-Körbitz
productie Duitse bioscop
camera Guido Seeber
bezetting

Conditie - geen bijlage! is een kort Duits stomme filmplezier uit 1914 van Stellan Rye met Ernst Lubitsch in een van zijn eerste filmrollen.

verhaal

De ietwat tatterige Serenissimus a Duodezfürstentums bezocht de samples van het Dückestädter-hofballet. Zijne Hoogheid moet daarbij verontwaardigd verklaren dat geen van de balletleden als jeugdig kan worden beschouwd. Daarop instrueert hij zijn adjudant Kindermann dat er zo snel mogelijk remediërende actie moet worden gevonden: hier moet een jonge danseres komen, maar 'zonder volgelingen', zoals zijne Hoogheid het verwoordt. Kindermann geeft deze meest prinselijke opdracht door aan theateragent Ohrstein, zodat hij er zo snel mogelijk naar kan zoeken. Ohrstein telegrafeert de bekende solodanseres Stella en biedt haar de functie van prima ballerina aan. Nu is er een serieus probleem: Stella is gelukkig getrouwd en heeft drie kinderen! Haar man haalt haar toch over, en dus solliciteert Stella naar de nieuwe functie.

Samen met de bijlagen - echtgenoot, kinderen en ook de schoonmoeder - trekt Stella het appartement van Kindermann in en neemt het in beslag. Ohrstein is stomverbaasd, maar probeert te redden wat er te redden valt. Hij had het idee om de kinderen te verbergen, de echtgenoot opnieuw te labelen als bediende en Stella's moeder als kokkin. Stella's echtgenoot wordt jaloers op het gedrag van Kindermann en vertrouwt niet langer op vrede. Hij wil zijn ogen geen seconde van zijn vrouw afhouden en vermomt zich als pianoleraar om alles onopvallend te kunnen observeren. Tijdens het aanstaande bezoek van Zijne Hoogheid bekijkt hij hen beiden met arendsogen in deze outfit, terwijl zijn Stella de dansvloer schudt met de serenissimus naar de tango . De prinselijke adjudant die ook aanwezig is, heeft ondertussen de "pianolerares" in de gaten gehouden en brengt haar in een wachtkamer. Daar flirt de nietsvermoedende kindman met Stella's vermomde echtgenoot.

Tegelijkertijd heeft Stella haar handen vol om de steeds meer opdringerige, onhandige prins op afstand te houden. Ze dringt erop aan dat de arbeidsovereenkomst wordt ondertekend en verdwijnt zwijgend de kamer uit zodra de Serenissimus het licht uitdoet. Het stomme serenisme baant zich een weg door de donkere kamer, op zoek naar Stella. Hij belandt in de slaapkamer, waar Stella's drie kinderen in bed schreeuwen. Stella rent op haar beurt naar haar man toe, die momenteel als pianoleraar bij Kindermann op schoot zit. De chaos is perfect en de feiten worden opgehelderd. Zijne Hoogheid wil geen naaktheid tonen en is niet boos over de "gehechtheid". Ten slotte schenkt hij de vermomde echtgenoot van de toegewijde danseres de House Order voor excellente service met betrekking tot "de bijlage".

Productie notities

Conditie - geen bijlage! is een van de weinige komedies van de Deense sterdirecteur van The Student uit Praag . De film, die vermoedelijk niet meer bestaat, werd op 17 maart 1914 gecensureerd, mat drie naakten op 768 meter en was dus een korte film. Er is een volledig verbod uitgevaardigd. In de Oostenrijks-Hongaarse stad Praag draaide de film echter op 6 november 1914 in de bioscoop Lucerna.

Lubitsch 'rol hier is niet atypisch voor zijn vroege creatieve periode, een die speelt met genderrollen. Net als in de komedies The Company Marries en The Company's Pride, die bijna gelijktijdig zijn opgenomen, is Albert Paulig zijn filmpartner in de grappigste scènes .

Serenissimus en Kindermann waren destijds twee populaire grappersonages, oorspronkelijk uitgevonden door Otto Erich Hartleben .

kritiek

"De serenissimus wordt gespeeld door meneer Waßmann zoals we deze figuur van hem zagen in de Berliner Kammerspiele, de kindman wordt gespeeld door meneer Paulig, de echtgenoot door meneer Lubitsch (beiden hebben uitstekend werk verricht in de film 'The bedrijf gaat trouwen "). Miss Liddi Sinner [sic!] Ziet er geweldig uit als een ballerina. Ze is mooi en een uitstekende actrice. "

Censuurproblemen

De censuurautoriteiten hadden vooral kritiek op die scènes die sterke seksuele toespelingen bevatten. Dit leidde in 1914 tot het verbod. Tijdens de herbeoordeling op 23 juni 1921, toen de film onder de nieuwe titel "Please without attachment" aan de censuurautoriteiten werd aangeboden, werd dit verbod voor het eerst bevestigd, aangezien een groot deel van de scènes in deze film, zoals de reden aangaf, Helemaal open is de seksuele sensorische prikkel aangepast en daardoor geschikt om een demoraliserend effect te hebben. Daarop diende verhuurder Robert Glombeck een klacht in. Bij de heronderhandeling op 29 augustus 1921 werd de strip goedgekeurd met de volgende reden: De strip met afbeeldingen, dik aangebracht met grove humor, bevat een aantal gewaagde situaties. Geen van de getoonde afbeeldingen vertegenwoordigt echter immoraliteit. De kleding van de betrokken mensen, vooral de dansers, is nergens onfatsoenlijk ... "

web links

Individueel bewijs

Opiniones de nuestros usuarios

Desiree Faber

Ik dacht dat ik alles al wist over Conditie, maar in dit artikel kwam ik erachter dat sommige details waarvan ik dacht dat ze goed waren, toch niet zo goed waren. Bedankt voor de informatie

Linda Smeets

Het is altijd goed om te leren. Bedankt voor het artikel over Conditie.

Anke Mol

Dit bericht over Conditie heeft me een weddenschap gewonnen, wat minder om het een goede score te laten.