Beate (film)



Het internet is een onuitputtelijke bron van kennis, ook als het gaat om Beate (film). Eeuwen en eeuwen van menselijke kennis over Beate (film) zijn in het net gegoten, en worden nog steeds in het net gegoten, en juist daarom is het zo moeilijk om er toegang toe te krijgen, omdat we plaatsen kunnen vinden waar de navigatie moeilijk of zelfs onuitvoerbaar kan zijn. Ons voorstel is dat u geen schipbreuk lijdt in een zee van gegevens betreffende Beate (film) en dat u alle poorten van wijsheid snel en efficiënt zult kunnen bereiken.

Met dat doel voor ogen hebben wij iets gedaan dat verder gaat dan het voor de hand liggende, namelijk het verzamelen van de meest actuele en best uitgelegde informatie over Beate (film). We hebben het ook zo ingedeeld dat het gemakkelijk te lezen is, met een minimalistisch en aangenaam ontwerp, wat zorgt voor de beste gebruikerservaring en de kortste laadtijd. We maken het u gemakkelijk, zodat u zich alleen maar zorgen hoeft te maken over het leren van alles over Beate (film)! Dus als je denkt dat we ons doel bereikt hebben en je al weet wat je wilde weten over Beate (film), dan zouden we je graag terugzien in deze kalme zeeën van sapientianl.com wanneer je honger naar kennis weer is aangewakkerd.

Film
Originele titel Beate
Land van productie Duitsland
originele taal Duitse
Publicatiejaar 1948
lengte 90 minuten
hengel
Regisseur Carl Boese
script Carl Boese
Erwin Klein
productie Gaston Briese
muziek- Gerhard Winkler
camera Bruno Stephan
besnoeiing Walter Wischniewsky
bezetting

Beate is een Duits filmdrama uit 1948 van Carl Boese . Elena Luber speelt de titelrol , Richard Häussler nam de rol van terugkeer uit de oorlog over . De film werd in Oostenrijk vertoond onder de titel Beates Leap into Luck .

actie

Berlijn 1947. Felix Wendlandt is naar huis teruggekeerd van de Tweede Wereldoorlog. Hij wordt gedwongen terug te gaan naar zijn vrouw, een vrouw met wie hij overhaast was getrouwd na een korte kennismaking tijdens de oorlog, zonder haar echt goed te kennen. Slechts vijf dagen nadat ze beiden waren getrouwd, werd Felix opgeroepen en moest hij naar het front. Dat was zes jaar geleden. Hij klopt op de deur van het vervangende appartement dat Lydia Wendlandt had gekregen. De stroom valt weer weg en bij kaarslicht wordt hij begroet door een vrouw die Lydia zou kunnen zijn, ze lijkt zoveel op haar te vroeg in de steek gelaten vrouw. Maar het is een andere, en haar naam is Beate. Felix kan onder deze omstandigheden het verschil niet zien en is er daarom vast van overtuigd dat zijn vrouw tegenover hem staat en dat Beate Lydia moet zijn. Beate is Lydia's jongere zus en lijkt erg op haar.

In de loop van "dichterbij komen" met de vermeende Lydia, begint Felix het ene of het andere karakter of persoonlijkheidsverschil op te merken. Als hij een korte ruzie heeft met Beate, bedoelt hij eigenlijk Lydia. Een buurman begint al te roddelen, wetende wie wie is. Alleen een officiële autoriteit - het is het kantoor dat de appartementen toewijst - maakt Felix duidelijk dat Beate Lydia niet is. Maar Felix Wendlandt heeft zijn genegenheid voor deze nieuwe vrouw allang ontdekt en besluit uiteindelijk zijn toekomst bij haar door te brengen. Beate is niet vies, maar gezien de onopgeloste situatie rond Lydia, die zich inmiddels sociaal heeft verbeterd - Lydia bedroog na 1945 en kreeg een relatie met een rijke zwarte marketeer die in een villa woonde - belooft ze niets. .

Productie notities

Beate werd gemaakt, aangevuld met buitenopnames uit Berlijn, in de Ondia filmstudio in Berlin-Wilmersdorf , passeerde de geallieerde filmcensuur in juli 1948 en ging in première op 6 augustus 1948 in Hamburg. De première in Berlijn vond plaats op 29 oktober 1948 in Berlijn (West).

Ernst Liepelt nam de productieleiding over. Ernst H. Albrecht ontwierp de filmstructuren, Vera Mügge ontwierp de kostuums. Willi Brahmann zorgde voor het geluid.

Beoordelingen

In Der Spiegel 33/1948 werd gelezen: "De reclame noemt de film een" charmant geportretteerd huwelijksverhaal ". Carl Boese, een beproefde snijder van talloze reepjes uit de doos "Wat maakt de kleine man aan het eind van de dag geamuseerd", heeft het thuiskomstprobleem vrolijk gevarieerd in "Beate". Slechts één ruïne is discreet te zien. (...) Richard Häussler speelt de homecomer als een aardige jongen die meer verbaasd dan overstuur is over zijn thuisland. Elena Luber is een vriendelijk jong meisje. Hart past beter bij haar in de dubbelrol dan bij raffinement. Alles gaat heel goed en zonder verrassingen, niet zonder tekenen van artistieke ondervoeding. "

De tijd oordeelde: Dit alles is heel oppervlakkig, heel duidelijk. Nergens wordt geprobeerd met artistieke middelen de diepte in te duiken. Het is duidelijk dat noch het script, noch de richting, noch de algehele uitvoering de bedoeling hadden, het niveau. Om triviaal entertainment te overstijgen. We noteren plichtsgetrouw deze "wereldpremière", maar we zouden onze schaarse filmgrondstof als vruchtbaarder kunnen beschouwen. "

"Onrealistisch-banaal liefdesdrama in de naoorlogse omgeving."

Individueel bewijs

  1. ^ Kritiek in Der Spiegel van 14 augustus 1948
  2. Beate , in: De tijd van 12 augustus 1948
  3. Beate in the Lexicon of International Films , geraadpleegd op 1 juli 2019 Sjabloon: LdiF / Onderhoud / Toegang gebruikt

web links

Opiniones de nuestros usuarios

Anne Zwart

Het is lang geleden dat ik een artikel over Beate (film)_ op zo'n didactische manier geschreven heb gezien. Ik vind het leuk

Tanja Van Der Velden

De taal ziet er oud uit, maar de informatie is betrouwbaar en in het algemeen geeft alles wat over Beate (film) geschreven is veel vertrouwen., Ik vond dit artikel over Beate (film) zeer interessant

David Gerrits

Ik vind de site leuk, en het artikel over Beate (film) is het artikel dat ik zocht

Danielle Bouwman

Zeer interessant dit item over Beate (film)., Ik dacht dat ik alles al wist over Beate (film)., Zeer interessant dit item over Beate (film).