Beate Bartel



Het internet is een onuitputtelijke bron van kennis, ook als het gaat om Beate Bartel. Eeuwen en eeuwen van menselijke kennis over Beate Bartel zijn in het net gegoten, en worden nog steeds in het net gegoten, en juist daarom is het zo moeilijk om er toegang toe te krijgen, omdat we plaatsen kunnen vinden waar de navigatie moeilijk of zelfs onuitvoerbaar kan zijn. Ons voorstel is dat u geen schipbreuk lijdt in een zee van gegevens betreffende Beate Bartel en dat u alle poorten van wijsheid snel en efficiënt zult kunnen bereiken.

Met dat doel voor ogen hebben wij iets gedaan dat verder gaat dan het voor de hand liggende, namelijk het verzamelen van de meest actuele en best uitgelegde informatie over Beate Bartel. We hebben het ook zo ingedeeld dat het gemakkelijk te lezen is, met een minimalistisch en aangenaam ontwerp, wat zorgt voor de beste gebruikerservaring en de kortste laadtijd. We maken het u gemakkelijk, zodat u zich alleen maar zorgen hoeft te maken over het leren van alles over Beate Bartel! Dus als je denkt dat we ons doel bereikt hebben en je al weet wat je wilde weten over Beate Bartel, dan zouden we je graag terugzien in deze kalme zeeën van sapientianl.com wanneer je honger naar kennis weer is aangewakkerd.

Beate Bartel (* 1957 in Berlijn ) is een Duitse muzikant, producer, remixer die bas, gitaar, synthesizer en diverse elektronische gadgets speelt in industriële, noise en experimentele bands.

biografie

Voordat ze in mei 1979 de band Mania D oprichtte met Gudrun Gut , Karin Luner, Eva Gössling en Bettina Köster , werkte Beate Bartel als geluidstechnicus bij Sender Freies Berlin . De naam Mania D voor het all girlbandproject gaat terug op haar suggestie. In 1980 was Bartel een van de stichtende leden van de Einstürzende Neubauten , waar ze ook bas speelde, onder meer tijdens hun eerste concert op 1 april 1980 in de Berlijnse Club Moon . In 1981 scheidde Beate Bartel zich van Mania D en werkte samen met Chrislo Haas , die DAF had verlaten, in het CHBB-ChrisloHaasBeateBartel-project, dat werd gepubliceerd op het Düsseldorfse cassettelabel Klar! 80 publiceerde vier banden van tien minuten. De werken werden besproken in het tijdschrift Sounds : Kunstzinnige eentonigheid die de kont nog steeds stimuleert om te bewegen.

In hetzelfde jaar richtte Bartel met Chrislo Haas de elektronische band Liaisons Dangereuses op , die meteen een LP uitbracht met dezelfde titel. Een ontkoppeling van deze LP, de titel Los niños del parque , gezongen door Krishna Goineau, is een van de best verkochte underground-singles in Duitsland en is vele malen gesampled. De 6/4 verdeling van de baslijn door Beate Bartel in Los niños del parque is een onderscheidend kenmerk van de compositie. Het speelt zich af tegen het 4/4 ritme, een vorm van polyritmiek die ongebruikelijk is voor popmuziek. In 1982 startte Gudrun Gut samen met Beate Bartel en Manon Pepita Duursma het experimentele project Matador . In 2004 stond Beate Bartel weer op het podium met Bettina Köster, waar ze Kill the 80s speelden .

Beate Bartel en Chrislo Haas woonden bij de geluidstechnicus en muziekproducent Conny Plank in zijn studio in Neunkirchen-Seelscheid, die ook was ingericht om muzikanten te huisvesten.

Haar werk voor de Canadese spoken word-artiest Myra Davies "Cities & Girls" in 2008 en de show "Paradiesisches Tor" van Matador & Myra Davies in 2011 leidden tot een andere samenwerking op "Sirens" en het zijproject van Bartel / Gut "Instrumental for Sirens, die in januari 2017 werd uitgebracht.

discografie

  • 1980: Mania D - Track 4 (Single, Monogaam 002)
  • 1980: Einstürzende Neubauten - Maan, 1 april (cassette, ijzergrijs )
  • 1981: CHBB - CHBB 1 - zwart (C-10, helder! 80)
  • 1981: CHBB - CHBB 2 - rood (C-10, gaaf ! 80)
  • 1981: CHBB - CHBB 3 - blauw (C-10, helder! 80)
  • 1981: CHBB - CHBB 4 - zilver (C-10, helder! 80)
  • 1981: Liaisons Dangereuses - Liaisons Dangereuses (LP, Teldec 66.22 433-01)
  • 1982: Liaisons Dangereuses - Los niños del parque (Single)
  • 1983: Liaisons Dangereuses - Los niños del parque (maxi-singel)
  • 1983: Einstürzende Neubauten - vals geld (LP, Some Bizzare SBVART 2)
  • 1987: Matador - A Touch Beyond Canned Love (CD, What's So Funny About SF 40)
  • 2007: Thomas Wydler - Soul Sheriff (CD, Liaisons Records LiReCD002)
  • 2008: Myra Davies - Cities & Girls ( Moabit Music 17 )
  • 2017: Myra Davies - Sirenes ( Moabit Records )
  • 2017: Bartel / Gut - Instrumentaal voor sirenes ( Moabit Records )

filmografie

  • 1980: Women in Rock, regie: Wolfgang Büld ARD, VHS, A Studio K7, Berlijn
  • 1987: Liaisons Dangereuses, VHS, Ikon - IKON 22
  • 1995: Girls Bite Back - Regisseur: Wolfgang Büld

web links

Individueel bewijs

  1. ^ Alfred Hilsberg: Meisjes, Meisjes, Meisjes. (Interview) In: Geluiden 11/79. Hamburg 1979, blz. 46.
  2. Thuis in Londen en in het Ruhrgebied. In: Geluiden. Juni 1981 blz. 12.
  3. Los niños del parque - indiepedia.de. Ontvangen 22 februari 2020 .
  4. Van de hypnotiserende crash tot Metaschlager , geraadpleegd op 26 februari 2012
  5. over connys studio ( Memento van 11 februari 2016 in het internetarchief )
  6. Myra Davies | Biografie & Geschiedenis. Ontvangen op 22 februari 2020 (Amerikaans Engels).

Opiniones de nuestros usuarios

Anton Brouwers

De taal ziet er oud uit, maar de informatie is betrouwbaar en in het algemeen geeft alles wat over Beate Bartel geschreven is veel vertrouwen., Ik vond dit artikel over Beate Bartel zeer interessant

Tamara Stam

De verstrekte informatie over Beate Bartel is waarheidsgetrouw en zeer nuttig. Goed

Ria Joosten

Het item over Beate Bartel was erg nuttig voor mij